Obrazek

Wędrówki dalekie i bliskie

Położenie naszego sanatorium zachęca do bliższego poznania bogactwa i piękna Podhala. Bliski kontakt z przyrodą rozwija wrażliwość na jej piękno oraz rozbudza i wzbogaca zainteresowania naszym malowniczym regionem.

ZAKOPANE

21 lipca 2015 roku odbyła się autokarowa wycieczka do zimowej stolicy Polski. Drogę do Zakopanego uatrakcyjniały ciekawe legendy opowiadane przez przewodnika oraz przepiękne widoki. Odwiedziliśmy Muzeum Przyrodnicze, w którym obejrzeliśmy film o florze i faunie Tatr. Bardzo podobały się nam skocznie narciarskie. Następnie udaliśmy się do doliny Białego, która zauroczyła nas pięknem tatrzańskiej przyrody. Był też czas na zakup pamiątek na Krupówkach. Duże wrażenie zrobiło na wszystkich uczestnikach wycieczki wnętrze Sanktuarium Matki Bożej na Krzeptówkach. W drodze powrotnej podziwialiśmy góralskie chaty w Chochołowie. Trochę zmęczeni, ale zadowoleni wróciliśmy do sanatorium.

STARE WIERCHY

Piesza wycieczka na Stare Wierchy odbyła się 24 sierpnia 2015 r. Naszą wędrówkę rozpoczęliśmy z miejscowości Obidowa, z której niebieski szlak zaprowadził nas na sam szczyt. Po krótkim odpoczynku i zregenerowaniu sił czerwonym szlakiem przez Maciejową wróciliśmy do sanatorium. Pogoda i humory dopisywały wszystkim uczestnikom, a przepiękne widoki, zapierały dech w piersiach.